Zameldowanie (wymeldowanie) decyzją administracyjną na pobyt stały i czasowy. Anulowanie powyższej czynności w drodze decyzji administracyjnej.
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Urząd Gminy
Ewidencja ludności
Biuro nr 3
Kto może wystąpić z wnioskiem zainicjować sprawę:
Podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu
Opłaty:
-
za wydanie decyzji administracyjnej -10 zł (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania)
-
za pełnomocnictwo gdy strona działa przez pełnomocnika - 17 zł (oprócz zwolnionych z tego obowiązku wstępnych, zstępnych, powinowatych)
-
za wydanie kserokopii dokumentów (potwierdzenie zgodności z oryginałem) - 5 zł/strona
-
Opłatę można wpłacić na nr konta Urzędu Gminy w Rzeczenicy 73 9326 0006 9031 3009 0000 0000.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Przeprowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji administracyjnej odbywa się zgodnie z terminami określonymi w KPA – zwykle do 2 miesięcy, w sprawach skomplikowanych termin można wydłużyć.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Wojewody Pomorskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji – za pośrednictwem organu I instancji.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2024 r. poz. 736 z póź.zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111 z póź.zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572)
Wymagane wnioski i dokumenty:
-
podanie
-
dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania),
-
wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego” (tylko w przypadku zameldowania na pobyt stały lub czasowy),
-
potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej 10 zł (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania),
-
potwierdzenie wniesienia opłaty za pełnomocnictwo jeśli strona działa przez pełnomocnika oraz oryginał pełnomocnictwa,
-
w szczególnych przypadkach należy dołączyć inne istniejące dokumenty, np. wyrok rozwodowy, wyrok eksmisyjny, protokół komorniczy czy inne rozstrzygnięcia potwierdzające stan faktyczny w sprawie.