Dowód osobisty - zawiadomienie o utracie/uszkodzeniu dokumentu
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Zgłoszenia można dokonać w formie dokumentu elektronicznego, w organie gminy, który wydał dowód osobisty.
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w placówce konsularnej RP można również dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
W Rzeczenicy zgłoszenia można dokonać:
Urząd Gminy w Rzeczenicy
Ewidencja ludności
Biuro nr 3
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy, a posiadacz dowodu osobistego przebywający poza terytorium RP – dowolnej placówce konsularnej RP.
W przypadku osób nieposiadających zdolności do czynności prawnych lub posiadających ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.
Opłaty:
Brak opłat
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 września 2022 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572)
- Ustawa z 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych. (Dz.U. z 2022 r. poz. 671 z póź.zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu z dnia 27 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2798)
Wymagane wnioski i dokumenty:
Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
(do zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego załącza się uszkodzony dowód osobisty)
Uwaga !!!
-
formularz .pdf musi być wydrukowany w całości na jednej kartce formatu A4 (dwustronnie), bez zmniejszania, zwiększania czy zmiany proporcji - druk bez marginesów! (w opcjach drukowania ustaw: brak skalowania strony), w normalnym, a nie oszczędnościowym trybie wydruku,
-
formularz on-line przeznaczony do wypełnienia on-line można wysyłać w formie elektronicznej przez ePUAP.